همزمان با روز معلم صورت گرفت؛ نشست صمیمانه معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران با مدرسان مرکز توسعه

همزمان با روز معلم صورت گرفت؛ نشست صمیمانه معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران با مدرسان مرکز توسعه

همزمان با فرا رسیدن روز معلم، دکتر مجید سرسنگی معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران با رئیس و مدرسان مرکز توسعه آموزش های فرهنگی و اجتماعی، چهارشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸، در تالار امیرکبیر این دانشگاه، دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

در این دیدار که با حضور دکتر محمد علی زارع چاهوکی مدیر کل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران، دکتر مریم حق روستا رئیس مرکز توسعه آموزش های فرهنگی و اجتماعی و مدرسان این مرکز برگزار شد؛ مدرسان به ارائه پیشنهادات و انتقادات پرداختند.

دکتر مجید سرسنگی معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران، پس از استماع نظرات مدرسان، ضمن تبریک روز معلم، طی سخنانی گفت: اینکه مرکز توسعه آموزش‌های فرهنگی و اجتماعی متصل به معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران است یک پیام دارد؛ یعنی ما از این مرکز در راستای توسعه فرهنگی می‌خواهیم استفاده کنیم و هدفمان فقط این نیست که مثل آموزشگاه‌های دیگر فقط چند کلاس برگزار کنیم. بنابراین این نکته مهمی است که ما در طراحی جدیدمان برای مرکز، باید این موضوع را مد نظر قرار دهیم.

وی افزود: اولین مولفه توسعه فرهنگی در تدریس، این است که مدرسان باید وظیفه این کار را بر عهده داشته باشند. یعنی محور مرکز توسعه آموزش‌های فرهنگی و اجتماعی، شما مدرسان هستید. شما هستید که می‌توانید روی دانشجو یا هنرجوی خودتان تاثیر فرهنگی بگذارید. بنابراین ما باید در این مرکز الگویی ایجاد کنیم که این الگو فقط داد و ستد مالی و حرفه‌ای نباشد و مسئله فرهنگ هم در میان باشد.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه، تاکید کرد: ما با این کار جامعه را متحول نمی‌کنیم اما به سهم خودمان تاثیرگذار خواهیم بود. به قول برشت، نمایشنامه‌نویس آلمانی، که می‌گوید، شاید شما نتوانید دنیای خوبی را ترک کنید ولی می‌توانید دنیا را خوب ترک کنید.

وی با اشاره به اهمیت پویایی مرکز توسعه آموزش‌های فرهنگی و اجتماعی، اظهار کرد: این مرکز باید حتما پویا باشد؛ اکنون یکی از مشکلاتی که در دانشگاه‌ها داریم، این ایستا بودن دانشگاه‌ها در حوزه رشته‌های تحصیلی است. یعنی یک رشته تحصیلی ۵۰ سال پیش طراحی شده و همین طور دارد تدریس می‌شود در صورتی که دنیا تغییر کرده است. نیازهای جدید با نسل جدید آماده است پس مهم است که مرکز دائما خودش را بازنگری کند و ببیند آیا رشته‌هایی که تدریس می‌شود رشته‌های مناسب و مورد نیاز اجتماع امروز است.

دکتر سرسنگی، ادامه داد: دانشگاه تهران یک برند معتبر ملی و فراملی است، در نتیجه کار کردن ذیل پرچم و نشان این دانشگاه، خودش اعتبار و تبلیغ محسوب می‌شود. مطمئنم که خانواده‌ها بین یک آموزشگاهی که آرم دانشگاه تهران را دارد و مرکزی که این نشان را ندارد، حتما دانشگاه تهران را انتخاب می‌کنند.

وی با برشمردن اهداف بلند مدت مرکز توسعه، افزود: ما باید در تهران چندین شعبه داشته باشیم، ما باید در استان‌ها مرکز راه‌اندازی کنیم. بنابراین افق دید ما این بوده که این مرکز نه تنها باید در فضای فعلی موفق باشد بلکه باید گسترش کمی و کیفی نیز داشته باشد. به زودی دفتری را در دانشگاه افتتاح می‌کنیم که مصوب شده است با نام باشگاه دانش‌آموزی دانشگاه تهران که هدف این باشگاه جذب دانش آموزان مستعد است و این باشگاه فرصت خوبی است که شما از این طریق به بدنه آموزش و پرورش نیز وصل شوید.

دکتر سرسنگی در ادامه بر اهمیت کیفیت کلاس‌ها و نقش مثبت آن در تبلیغات، فضای فرهنگی مرکز توسعه که نماد بخشی از دانشگاه تهران است، ارجحیت معلمی بر تدریس صرف و … تاکید کرد.

در پایان این نشست، از مدرسان مرکز توسعه آموزش‌های فرهنگی و اجتماعی تقدیر شد.

کد امنیتی *-- بارگیری کد امنیتی --

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *-- بارگیری کد امنیتی --